Tax Free Nasıl Yapılır?

Dolar olmuş 6 Türk Lirası , Euro olmuş neredeyse 7 Türk Lirası. Yurt içinde almak istediğimiz ürünler ateş pahası iken yurt dışında bu ürünler daha ucuz olabilmekte. Ucuza Uçak bileti bulup yurt dışına çıktığımızda oradan alışveriş yapıp üstüne de para iadesi alarak maliyetleri daha da aşağıya çekebiliriz. Para iadesi dediğimiz şey vergi iadesi namı diğer Tax Free . İkamet etmediğimiz ülkede neden vergi ödeyelim? Bu yüzden seyahatlerimde denk getirirsem kullandığım Tax Free ‘yi sizlere de adım adım anlatacağım.

Dikkat Etmemiz Gerekenler

• Vergi cenneti ülkeleri hariç diğer ülkelere turistik olarak gidersek vergi iadesi alabiliriz. Schengen vizesi veya başka vizeyle o ülkeye gidersek vergi iadesi alabiliriz ancak oturum iznimiz olan ülke ise orası vergi iadesi alamayız.
  • Erasmus öğrencisi iseniz vergi iadesi alabilirsiniz çünkü geçici oturum izniniz oluyor. Bu Tax Free’nin bir istisnası gibi.
  • Avrupa’da yaşayan gurbetçiler Türkiye’ye geldiklerinde vergi iadesi alabilirler.
  • Ülkelerin vergi oranları farklı olduğu için vergi iade oranları da farklılık göstermektedir. Hangi ülkenin yüzde kaç vergi iadesi verdiğini öğrenmek için buraya tıklayabilirsiniz.
  • Vergi iadesi alabilmek için minimum fatura bedelini sağlamanız gerekmekte. Bazı ülkelerde 25 Euro bazı ülkelerde 150 Euro gibi minimum alışveriş bedeli şartı bulunmaktadır. Bunu mağazaya girdiğinizde sorabilirsiniz.
  • Gittiğiniz yerde nerelerde Tax Free ofislerinin olduğunu öğrenmek için buraya tıklayabilirsiniz.
  • Hizmet dışı ürünlerde vergi iadesi alabilirsiniz. Ödemeyi kredi kartı ya da nakit yapabilirsiniz.
  • Vergi iadesini ürünü satın aldığınız ülkeden almak zorunda değilsiniz. Almanya’dan aldığınız ürünü Avusturya’dan Türkiye’ye dönerken alabilirsiniz. Burada önemli olan Avrupa’dan çıkış yapan biniş kartını gümrük görevlisine göstermenizdir.

Adım Adım Tax Free

1. Alışveriş yapacağımızın mağazanın girişinde Tax Free ibaresi olup olmadığına bakıyoruz ya da görevliye soruyoruz.
  2. Alışverişi yaptıktan sonra kasada ya da information bölümünde tax free formu talep ediyoruz. Görevli kişi pasaportumuzu istiyor ve gerekli işlemleri yaptıktan sonra bize evrakları veriyor. Verdiği evraklarda bizim doldurmamız gereken kısımlar var. Görevlinin kaşe ve ıslak imza bastığına emin olun yoksa çok uğraşırsınız.
  3. Verdiği bu formlar ile eğer varsa şehir merkezindeki tax free ofisine gidip nakit para almayı deneyebilirsiniz. Bu işlemi döneceğimiz gün havalimanında da yapabiliriz.
  4. Havalimanına geldiğimizde gümrüğe uğramamız gerekiyor. Bu bazı havalimanlarında check-in ile pasaport kontrolü arasındaki kısımda oluyor bazı havalimanlarında ise check-in öncesi kısımda oluyor. Gümrüğe gidip evrağı ve faturayı veriyoruz. Gümrük görevlisi ürünü görmek isteyebilir, istemeyebilir de. Burada bir kaşe basıyor ve evrakları size geri veriyor.
  5. Check-in sonrasında gümrük varsa ve o ürünü siz bagaja verecekseniz check-in görevlisine bu durumu izah ediyorsunuz. Görevli size bagaj kuponunu veriyor ancak bagajınızı o anda almıyor.
  6. Gümrük görevlisinden aldığımız belgeleri tax free ofisine götürüyoruz. Genelde nakit ödeme yapmayıp kenarda duran Posta Kutusuna evrakları atmamızı istiyorlar. Bu evrakları oraya attıktan sonra beklemeye başlıyoruz. Yaklaşık 2 ay içinde vergi iademiz kredi kartına ya da çek olarak geliyor.

Schengen vizesi konusunda tüm bilgileri alabileceğiniz yazımız için buraya tıklayabilirsiniz.

Konaklamayı nasıl ucuza getirebileceğinizi yazdığım Ucuza Nasıl Konaklama Ayarlayabiliriz konusunu okuyabilirsiniz. Aynı şekilde seyahatinizde günlüğü 18 TL den başlayan fiyatlarla araç kiralayabileceğiniz Günlük 18 TL’ye Araç Kiralama kampanyasını okuyabilirsiniz.

8 Yorum Yapıldı

• Gözde
    2 Mayıs 2019 - 08:36

Güney Kore’de iken Tax Free ile ilgili başıma farklı bir tecrübe geldi paylaşmak istedim. Gittiğim kozmetik mağazasında pasaportumuz yanımızdaysa bize Tax Free yapabileceklerini söylediler. Pasaportumu verdim, birkaç belge doldurdu imza attırdı ve yaklaşık 5 $ kadar indirimli vergisiz alışveriş yapmış oldum. Yani vergiyi hiç ödemedim, böylece para iadesiyle uğraşmamış oldum 🙂

2 Mayıs 2019 - 13:37

Ben de bir kere şehir merkezindeki Global Blue ofisinden nakit para almıştım. Hep böyle olsa keşke.

• Ali
    2 Mayıs 2019 - 13:52

Sadece hizmet dışı ürünlerde tax free alınabiliyor anladığım kadarıyla. Otel, yemek, ulaşım gibi harcamalarda olmuyor sanırım

2 Mayıs 2019 - 19:42

Evet. Hizmet değil mal almanız lazım.

• Enes
    10 Haziran 2019 - 23:28

Mesela Portekiz de alışveriş sınırı 60 euro 60 Euroluk alışverişi tek bir mağazadan mı yapmam lazım yoksa örneğin 3 mağazadan 20 şer euroluk yapsam ödemeyi alabilir miyim?

11 Haziran 2019 - 00:04

Faturanın 60 Euro olması lazım. Yani tek bir mağazadan yapman lazım.

• Burcu
      20 Mayıs 2020 - 05:50

Bu yazidan sonra 2 kere taxfree aldim, ürünü sanki bedava almis gibi sevincliyim 😂

• Büşra
    20 Mayıs 2020 - 04:38

Tax Free konusunu çok detaylı yazmışsınız. Teşekkürler

Cevap

Bir Yorum Bırakmak İstermisiniz.